Historie ELE Rally

2025

Wie wordt de winnaar in 2025?

Wie wint de 60e ELE Rally?

2024



Eindstand 59e ELE Rally:
1.    Yannick Vrielink – Harm van Koppen (Ford Fiesta R5)
2.    Kevin van Deijne – Hein Verschuuren (Hyundai i20 N Rally2)
3.    Lambert Parren – Marieke Slob (Mitsubishi Lancer Evo X)

2023

Een onvervalste Nederland – Duitsland in het Open Nederlands Rally Kampioenschap betekent de 4e overwinning van Bob de Jong in de ELE Rally met Kevin van Deijne op de tweede plaats na een scherp duel. Dennis Rostek (3e) en Björn Satorius (4e na foutje op Sint-Oedenrode) tonen hun potentie en houden de Duitse eer hoog.

Eindstand 58e ELE Rally:
1.    Bob de Jong – Erik de Wild (Hyundai i20 R5)
2.    Kevin van Deijne – Hein Verschuuren (Hyundai i20 N Rally2)
3.    Dennis Rostek – Nico Otterbach (Skoda Fabia R5 EVO)

2022

Hans Weijs en Bjorn Degandt winnen na flink huisgehouden te hebben met hun Ford Fiesta R5 Mk II en locals Kevin van Deijne en Hein Verschuuren debuteren met de nieuwe Hyundai i20 Rally2 op een verdienstelijke 2e plaats.

Eindstand 57e ELE Rally:
1. Hans Weijs / Bjorn Degandt (Ford Fiesta R5 Mk II)
2. Kevin van Deijne / Hein Verschuuren (Hyundai i20 Rally2)
3. Jim van den Heuvel / Jouri Dockx (VW Polo R5)

2021

Bob de Jong en Bjorn Degandt winnen de 56e editie van de ELE Rally met de potente Hyundai i20 R5 na mooie gevechten op klassementsproeven in de regio Eindhoven.

Eindstand 56e ELE Rally:
1. Bob de Jong / Bjorn Degandt (Hyundai i20 R5)
2. Kevin van Deijne / Hein Verschuuren (Skoda Fabia R5)
3. Jim van den Heuvel / Jouri Dockx (VW Polo R5)

2020

Geen rally i.v.m. coronacrisis.

2019

In 2019 ging de overwinning naar Jasper van den Heuvel en Lisette Bakker met de Ford Fiesta R5 na een gevecht met Bob de Jong en Bjorn Degandt.

Eindstand 55e ELE Rally:
1. Jasper van den Heuvel / Lisette Bakker (Ford Fiesta R5)
2. Bob de Jong / Bjorn Degandt (Hyundai i20 R5)
3. Kevin van Deijne / Hein Verschuuren (Škoda Fabia R5)

2018

In 2018 finishte er voor het eerst een R5-bolide bovenaan het klassement. Met hun Škoda waren Hermen Kobus en Erik de Wild oppermachtig. Het duo won maar liefst dertien van de veertien klassementsproeven.

Eindstand 54e ELE Rally:
1. Hermen Kobus / Erik de Wild (Škoda Fabia R5)
2. Piet van Hoof / Max Jacobs (Mitsubishi Lancer Evolution IV)
3. Kevin van Deijne / Hein Verschuuren (Ford Fiesta R5)

2017

In de 53e ELE Rally debuteerde de Eurol R5 Rally Challenge. Desondanks bleken de Mitsubishi’s te snel. Op kleine achterstand keek snelste R5-rijder Kobus toe hoe Van den Heuvel op de slotproef Van Hoof verschalkte.

Eindstand 53e ELE Rally:
1. Jasper van den Heuvel / Lisette Bakker (Mitsubishi Lancer Evolution X)
2. Piet van Hoof / Max Jacobs (Mitsubishi Lancer Evolution IV)
3. Hermen Kobus / Erik de Wild (Škoda Fabia R5)

2016

Ietwat beduusd vieren Erik van Loon en Harmen Scholtalbers hun overwinning in de 52e ELE Rally. De Subaru-équipe was niet het snelst, maar zag aanvankelijk leider Dennis Kuipers gediskwalificeerd worden.

Eindstand 52e ELE Rally:
1. Erik van Loon / Harmen Scholtalbers (Subaru Impreza WRC S14)
2. Bernhard ten Brinke / Davy Thierie (Škoda Fabia R5)
3. Jasper van den Heuvel / Lisette Bakker (Mitsubishi Lancer Evo X R4)

2015

Het SchippersStop Rallydorp vormt in 2015 voor de tweede maal het hart van de ELE Rally. Het blijkt een plek waar automotive en rallysport als geen ander hand in hand gaan.

Eindstand 51e ELE Rally:
1. Jeroen Swaanen / Sander van Barschot (Ford Fiesta RS WRC)
2. Piet van Hoof / Max Jacobs (Mitsubishi Lancer Evo IV)
3. Michiel Becx / Kris Botson (Ford Fiesta R5)

2014

Stichting ELE Rally viert het vijfitg jarig jubileum van de ELE Rally met uitgave van een bijzonder collector’s item: het boek ‘ELE Rally’. Wanneer je het boek ‘ELE Rally’ in je hand hebt voel je de historie. En niet zomaar historie: Het boek toont vijftig jaar ELE Rally en Nederlandse rallysport op zeer bijzondere wijze. De beste foto’s zijn speciaal voor dit luxe boek geselecteerd. Ondersteund door enkele anekdotes en wedstrijdinformatie vertellen zij over het avontuur dat ELE Rally heet.

Eindstand 50e ELE Rally:
1. Bob de Jong / Kees Hagman (Mitsubishi Lancer WRC 05)
2. Jeroen Swaanen / Björn Degandt (Citroën C4 WRC)
3. Erik van Loon / Davy Thierie (Ford Fiesta RS WRC)

2013

Met zijn eerste eindzege in de ELE Rally treed Bob de Jong in de voetsporen van zijn vader Bert, die de rally in 1995 en 1996 op zijn naam schreef en enkele maanden na Bob’s eerste ELE-zege overleed. Haast als postuum eerbetoon evenaard De Jong jr. een jaar later de prestatie van zijn vader, door eveneens tweemaal op rij de ELE Rally te winnen.

Eindstand 49e ELE Rally:
1. Bob de Jong / Björn Degandt (Mitsubishi Lancer WRC 05)
2. Jasper van den Heuvel / Kris Botson (Mitsubishi Lancer Evo X)
3. Arjen de Koning / Hein Verschuuren (Mitsubishi Lancer Evo VII)

2012

Zelden was de strijd om de eindzege in de ELE Rally zo spannend. Aan de finish van de laaste proef was de ontlading bij Jeroen Swaanen en Robin Buysmans dan ook groot, toen bleek dat naast belager Ten Brinke op 1.1 seconden van hen strandde.

Eindstand 48e ELE Rally:
1. Jeroen Swaanen / Robin Buysmans (Ford Focus RS WRC 08)
2. Bernhard ten Brinke / Davy Thierie (Ford Fiesta RS WRC)
3. Bert de Jong / Björn Degandt (Mitsubishi Lancer WRC 05)

2011

Na elf edities Paradigit-ELE Rally neemt Paradigit in 2011 afscheid als naamgevend hoofdsponsor van de ELE Rally. De Eindhovense computer-specialist blijft trouw partner van Stichting ELE Rally.

Eindstand 47e Paradigit-ELE Rally:
1. Erik van Loon / Harmen Scholtalbers (Ford Focus RS WRC 08)
2. Jeroen Swaanen / Robin Buysmans (Subaru Impreza WRC S14)
3. Bert de Jong / Ton Hillen (Mitsubishi Lancer WRC 05)

2010

De campagnetijd voor de Tweede Kamerverkiezingen 2010 brengt D66-lijsttrekker Alexander Pechtold naar de Paradigit-ELE Rally, waar hij als navigator van Kevin Abbring kennis maakt met rallyrijden op biologische brandstof.

Eindstand 46e Paradigit-ELE Rally:
1. Mark van Eldik / Michel Groenewoud (Mitsubishi Lancer WRC 05)
2. Erik van Loon / Harmen Scholtalbers (Ford Focus RS WRC 08)
3. Piet van Hoof / Niels Leermakers (Mitsubishi Lancer Evo IV)

2009

Voor de start van de 45e editie van de Paradigit-ELE Rally wordt Henk Vossen door zijn collega’s in het zonnetje gezet. De viervoudig ELE Rally-winnaar zit maar liefst veertig jaar in het ‘rally-vak’.

Eindstand 45e Paradigit-ELE Rally:
1. Piet van Hoof / Niels Leermakers (Mitsubishi Lancer Evo IV)
2. Bernhard ten Brinke / Hans van Goor (Ford Focus RS WRC 06)
3. Jasper van den Heuvel / Martine Kolman (Mitsubishi Lancer Evo X)

2008

Anno 2008 blijft geen bocht meer ongefilmd. Steeds vaker zijn filmpjes en foto’s van fans en liefhebbers te vinden op Sociale media en eigen websites.

44e Paradigit-ELE Rally:
1. Erik Wevers / Jalmar van Weeren (Ford Focus RS WRC 06)
2. Dirk Boers / Michiel Poel (Subaru Impreza WRC S7)
3. Jasper van den Heuvel / Martine Kolman (Mitsubishi Lancer Evo IX)

2007

Hans Weijs Junior kent aan media-aandacht geen gebrek. De rijder van KNAF Talent First – het Nederlands talentenprogramma ondersteund door NOC*NSF – won de Groep N klasse en eindigde deze Paradigit-ELE Rally op een keurige vierde plaats in het algemeen eindklassement.

43e Paradigit-ELE Rally:
1. Mark van Eldik / Michel Groenewoud (Subaru Impreza WRC S12)
2. Piet van Hoof / Niels Leermakers (Mitsubishi Lancer Evo IV)
3. Dirk Boers / Michiel Poel (Subaru Impreza WRC S7)

2006

Ondanks dat deze niet direct meestrijd voor de hoogste plaatsen in het eindklassement, blijft ‘het DAF-je’ van het Amigo Rallyteam steevast een publiekslieveling.

42e Paradigit-ELE Rally:
1. Firts van Eerd / Erwin Mombaerts (Toyota Corolla WRC)
2. Dirk Boers / Michiel Poel (Subaru Impreza WRC)
3. Piet van Hoof / Niels Leermakers (Mitsubishi Lancer Evo IV)

2005

Op zijn thuisproef in Son wordt Edwin Abbring voorbij gestevend door het achterwiel van diens imposante Toyota. Resultaat van een ‘stoeprand-foutje’ van de normaliter industrieterrein-specialist.

41e Paradigit-ELE Rally:
1. Erik Wevers / Filip Goddé (Toyota Corolla WRC)
2. Jasper van den Heuvel / Hans van Goor (Mitsubishi Lancer Evo VII)
3. Frits van Eerd / Kay Hennekens (Mitsubishi Lancer Evo VII)

2004

De ELE Rally verhuist van het Koningshof in Veldhoven naar het centrum van Helmond, alwaar het karakteristieke Speelhuis het nieuwe decor van de Paradigit-ELE Rally vormt.

40e Paradigit-ELE Rally:
1. Erik Wevers / Michiel Poel (Toyota Corolla WRC)
2. Piet van Hoof / Kris Botson (Mitsubishi Lancer Evo IV)
3. Jasper van den Heuvel / Martine Kolman (Mitsubishi Lancer Evo VIII)

2003

Samen met Henk Vossen en Wim Luijbregts doet Piet van Hoof een aardige gooi naar de eretitel van ‘Mister ELE’. In 2003 wint de kopman van het Paradigit Rallyteam ‘zijn’ Paradigit-ELE Rally. Het zou niet het laatste ELE-succes van de sympathieke garagist uit Wintelre blijken.

39e Paradigit-ELE Rally:
1. Piet van Hoof / Sander van Hoof (Mitsubishi Lancer Evo IV)
2. Jasper van den Heuvel / Harmen Scholtalbers (Mitsubishi Lancer Evo VI)
3. Frits van Eerd / Kay Hennekens (Mitsubishi Lancer Evo VI)

2002

In de handen van Jan de Winkel blijkt de brullende Volkswagen Golf IV Kitcar een regelrechte publieksfavoriet. Het rallybommetje van Volkswagen Motorsport komt in de ELE Rally goed uit de verf en grijp nipt naast een podiumplaats in het algemeen eindklassement.

38e Paradigit-ELE Rally:
1. Mark Breijer / Hans van Goor (Subaru Impreza WRC)
2. Erik Wevers / Michiel Poel (Toyota Corolla WRC)
3. Edwin Abbring / Edwald van Kessel (Toyota Celica GT4 ST185)

2001

Geen rally i.v.m. MKZ-Crisis

2000

De goedlachse Rocco Theunissen in een ontspannen onderonsje met Dirk Boers en Michiel Poel. De Toyota-rijder won in 2000 de ELE Rally voor de tweede maal op rij. Het bleek zijn laatste ELE-optreden. In 2003 overleed de tweevoudig Nederlands- en Belgisch rallykampioen op slechts dertig jarige leeftijd aan de gevolgen van een hartaanval.

37e Paradigit-ELE Rally:
1. Rocco Theunissen / Erwin Mombaerts (Toyota Corolla WRC)
2. Mark Breijer / Hans van Goor (Subaru Impreza WRC)
3. Peter Bijvelds / Piet Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo VI)

1999

De jaren negentig werden gekenmerkt door de komst van de World Rally Cars en de twee-liter Kitcars. Denen Hans Brink en Heidi Bendstrup brachten in 1999 een indrukwekkende Peugeot 306 Maxi aan de start.

36e ELE Rally:
1. Rocco Theunissen / Erwin Mombaerts (Toyota Corolla WRC)
2. Erik Wevers / Robin Ecker (Toyota Celica GT4 ST185)
3. Peter Bijvelds / Piet Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo V)

1998

Dwarser dan dwars. Dankzij diens aanvallende rijstijl ontpopte regiorijder Hein Jonkers zich in diens indrukwekkende Mercedes-Benz 190E 2.6 16v al snel tot publiekslieveling.

35e ELE Rally:
1. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Escort WRC)
2. Coen Vink / Hans van Goor (Subaru Impreza 555)
3. Erik Wevers / Robin Ecker (Toyota Celica Gt4 ST185)

1997

Wéér geen ELE-zege voor thuisrijder Hans Stacey, die zich liet zich verrassen door nat gras op KP Erp. Zijn schuiver eindigde met een plons, maar ‘Racey Stacey’ won tien jaar later wel de Dakar Rally.

34e ELE Rally:
1. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Escort RS Cosworth)
2. Jan van der Marel / Nancy van der Marel (Ford Escort RS Cosworth)
3. Henk Vossen / Peter Stordiau (Ford Escort RS Cosworth)

1996

In 1996 kende de 33e editie van de ELE Rally een even plotseling als tragisch einde. Op klassementsproef vier had een frontale botsing tegen een boom het leven gekost van navigator Jan Kees van Zantvoort. Unaniem besloot de organisatie om de rally verder af te gelasten. De beslissing van de wedstrijdleiding werd volledig gesteund door de rijders. Bij de rijdersbriefi ng, waarin het voortijdig einde van het evenement werd aangekondigd, werd dat onderstreept door een applaus van alle aanwezigen. Daarna stelden de rijders zelf voor om als eerbetoon aan hun omgekomen vriend en collega nog één klassementsproef in colonne te rijden. Stapvoets en met knipperende verlichting, voorafgegaan door een geluidswagen die de droeve tijding bracht, legde een lange stoet rallybolides de klassementsproef van Son af, waar nog veel publiek stond dat van niets wist. Ruim honderddertig auto’s en hun bemanning vormden zo een bewijs van medeleven en saamhorigheid.

33e ELE Rally:
1. Bert de Jong / Ton Hillen (Ford Escort RS Cosworth)
2. Steen Andersen / Jasper Mathiesen (Ford Escort RS Cosworth)
3. Hans Stacey / Mark van den Brand (Mitsubishi Lancer Evo III)

1995

De ELE Rally kent een even rijke als warme historie met merkencups. In samenwerking met Abarth ontwikkelde Fiat in de jaren negentig een heuse Groep A rallywagen, die in tal van landen in cupverband werd ingezet. De Fiat Cinquecento Trofeo bleek in Nederland een gouden formule, die jaren rallyplezier voor deelnemers en toeschouwers bracht.

32e ELE Rally:
1. Bert de Jong / Ton Hillen (Ford Escort RS Cosworth)
2. Erwin Doctor / Theo Badenberg (Ford Escort RS Cosworth)
3. Hans Stacey / Mark van den Brand (Mitsubishi Lancer Evo)

1994

Het Valkenswaardse Eurocircuit was decennia lang een prominente klassementsproef van de ELE Rally. De équipes Doctor-Badenberg, Stacey-Van den Brand, Van den Hoorn-Findhammer en Depping-Thul maken zich op voor de start. Deelnemers vertrokken kort achter elkaar, waardoor er voor het publiek continu rallyspektakel te beleven viel.

31e ELE Rally:
1. Dieter Depping / Peter Thul (Ford Escort RS Cosworth)
2. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Escort RS Cosworth)
3. Hans Stacey / Mark van den Brand (Mitsubishi Lancer Evo)

1993

Waar tegenwoordig een smartphone geraadpleegt wordt, gold anno 1993 het uitslagenbord aan de finish van de klassementsproef als voornaamste informatiebron.

30e ELE Rally:
1. Dieter Depping / Peter Thul (Ford Sierra Cosworth 4×4)
2. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Escort RS Cosworth)
3. Erwin Doctor / Theo Badenberg (Opel Calibra Turbo 4×4)

1992

Dankzij zijn eindzege in 1992 kroont Jan van de Marel zich tot koning van de ELE Rally. Na eerdere overwinningen in 1978, 1984, 1985 en 1991 laat de zevenvoudig Nederlands rallykampioen met zijn vijfde ELE-zege viervoudig ELE Rally-winnaar Henk Vossen achter zich en wordt zodoende alleen recordhouder.

29e ELE Rally:
1. Jan van der Marel / Antoon Reurings (Ford Sierra RS Cosworth 4×4)
2. Erwin Doctor / Theo Badenberg (Opel Kadett GSI 16v)
3. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Sierra RS Cosworth 4×4)

1991

Je hoeft niet dwars te gaan om door de zijruit te kijken. René Smeets navigeert Maurice Bergsteijn naar een knappe zege in de Groep N-klasse.

28e ELE Rally:
1. Jan van der Marel / Antoon Reurings (Ford Sierra RS Cosworth 4×4)
2. Eddy van den Hoorn / Johan Findhammer (Ford Sierra RS Cosworth 4×4)
3. Theo van den Berg / Wout de Graaf (Opel Ascona 400)

1990

Wim Luijbregts en Ton Hillen wonnen de de 27e ELE Rally in de Lancia waarmee Henk Vossen een jaar eerder succesvol was. Daarmee is Luijbregts de enige rijder die zowel de Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally als de ‘moderne’ ELE Rally op zijn naam heeft geschreven.

27e ELE Rally:
1. Wim Luijbregts / Ton Hillen (Lancia Delta Integrale)
2. Eddy van den Hoorn / Anja van der Marel (Ford Sierra RS Cosworth)
3. Chiel Bos / Antoon Reurings (Ford Sierra RS Cosworth)

1989

Henk Vossen en André Schoonenwolf op weg naar de winst in de 26e ELE Rally. Voor Vossen betekende dit zijn vierde ELE-zege, waarmee hij voor even recordhouder was, totdat Van der Marel hem in 1991 met zijn vierde zege evenaarde om er in 1992 een vijfde ELE-zege aan toe te voegen.

26e ELE Rally:
1. Henk Vossen / André Schoonenwolf (Lancia Delta Integrale)
2. Jan van der Marel / Arie Lekkerkerker (Mercedes-Benz 190E 2.3 16v)
3. Johan van Heek / Johan Findhammer (BMW M3 E30)

1988

John Bosch en Kevin Gormley onderweg naar de eindzege in de 25e ELE Rally.

25e ELE Rally:
1. John Bosch / Kevin Gormley (BMW M3 E30)
2. Paul Maaskant / Hans van Beek (Opel Kadett GSI)
3. Erwin Doctor / Pierre Krieger (Ford Sierra XR4x4)

1987

Met een parcours over het voormalig TH-terrein kende de ELE Rally een klassementsproef nabij het centrum van Eindhoven.

24e ELE Rally:
1. Paul Maaskant / Hans van Beek (Opel Kadett GSI)
2. Jan van der Marel / Anja Lieuwma (Ford Sierra RS Cosworth)
3. Steen Andersen / Steen Stasholm (Opel Kadett GSI)

1986

0-rijder René Jonkers kijkt vanaf zijn wagen toe hoe de deelnemers het op KP Eurocircuit er vanaf brengen.

23e ELE Rally:
1. John Bosch / Ruud Oosterbaan (Audi Quattro A2)
2. Jan van der Marel / Bruno van Traa (Opel Manta 400)
3. Paul Maaskant / Hans van Beek (Opel Kadett GSI)

1985

Service op het parkeerterrein van Hotel Cocagne. Van 1983 tot en met 1986 start van de ELE Rally in het centrum van Eindhoven. Hotel Cocagne fungeerd als hoofdkwartier, terwijl de start op het stadhuisplein plaatsvindt.

22e ELE Rally:
Jan van der Marel / Anja Beltzer (Opel Manta 400)
John Bosch / Ruud Oosterbaan (Audi Quattro A2)
Henk Vossen / Hedi van de Kimmenade (Opel Manta 400)

1984

Nog immer snel, maar met zijn spectaculaire Ford Escort RS 1800 kan Henk Vossen niet langer op tegen het Groep B-geweld van de concurrentie.

21e ELE Rally:
Jan van der Marel / Anja Beltzer (Opel Manta 400)
Paul Maaskant / Ruud Oosterbaan (Citroën Visa Chrono)
Johnny Hoes / Theo Badenberg (Opel Manta i200)

1983

Jan van der Marel stuurt zijn Sunbeam Lotus de even lange als beruchte ELE-nacht in. Lang na het ochtendgloren worden gefi nishte deelnemers onthaald in het Eindhovense hotel Cocagne.

20e ELE Rally:
Jan Bak / Bob Dickhout (Porsche 911 SC)
Stig Andervang / Ove Lindell (Ford Escort RS 1800)
Wim Luijbregts / Ab Molkenboer (Opel Ascona i2000)

1982

Twee opleggers van De Rooy Autotransporten vormen op het Stadhuisplein het podium van de ceremoniële start. Begin jaren tachtig verving deze locatie de Eindhovense Stadsschouwburg als startlocatie van de rally.

19e ELE Rally:
Henk Vossen / Pie Theunissen (Ford Escort RS 1800)
Wim Luijbregts / Ab Molkenboer (Mitsubishi Lancer 2000 Turbo)
Johnny Hoes / Anja Beltzer (Opel Ascona i2000)

1981

De deelnemers verzamelden zich voorafgaand aan de start van de wedstrijd in het Stadswandelpark te Eindhoven, waarna gestart werd op de oprit van de toenmalige Stadsschouwburg, tegenwoordig Parktheater geheten.

18e ELE Rally:
Henk Vossen / Pie Theunissen (Ford Escort RS 1800)
Jan van der Marel / Bruno van Traa (Opel Ascona i2000)
André Jetten / Jan Meester (Mitsubishi Lancer 2000 Turbo)

1980

Ondanks dat Henk Vossen en Pie Theunissen op de openingsproef over militair terrein Piroc van de weg raakten, won de Limburgse équipe de ELE Rally van 1980 met overmacht. Voor Vossen was het zijn eerste van vier ELE-zeges.

17e ELE Rally:
Henk Vossen / Pie Theunissen (Ford Escort RS 1800)
Morten Spiro / Jørgen Esbensen (Opel Ascona i2000)
Johan van Heek / Ab Molkenboer (Opel Kadett GT/E)

1979

Lang waren ze vrijwel zeker van de eindzege, maar Jan van der Marel en Bruno van Traa moesten de Vauxhall Chevette 2300HS naar de eindstreep duwen en mistten de zege op veertig seconden.

16e ELE Rally:
Henk van der Lee / Reinout Vogt (Opel AScona 2.0)
Jan van der Marel / Bruno van Traa (Vauxhall Chevette 2300 HS)
Guy Colsoul / Alain Lopès (Opel Kadett GT/E)

1978

Enkele stroken op klassementsproef Someren doen denken aan de legendarische klassementsproeven uit de Rally van Finland. Goris van Lit en Henk van Montfoort zochten in hun Mini 1275 GT de grenzen op.

15e ELE Rally:
Jan van der Marel / Erwin Berkhof (Vauxhall Chevette 2300 HS)
André Jetten / Jan Meester (Opel Kadett GT/E)
Henk van der Lee / Bruno van Traa (Opel Kadett GT/E)

1977

Piet Bijvelds en Gert Bons reden met een opvallende Datsun. Decennia later zou Piet’s zoon Peter onder zijn mentorschap uitgroeien tot regionale favoriet.

14e ELE Rally:
Gilbert Staepelaere / Eric Bessem (Ford Escort RS 1800)
Jan van der Marel / Jan Berkhof (Opel Kadett GT/E)
André Jetten / Jan Meester (Opel Kadett GT/E)

1976

Al vroeg in zijn carrière toonde Henk Vossen zijn uitstekende wagenbeheersing.

13e ELE Rally:
Lars Carlsson / Bob de Jong (Opel Kadett GT/E)
Henk van der Lee / Eric Bessem (Opel Kadett GT/E)
Jan van der Marel / Jan Berkhof (Opel Kadett GT/E)

1975

De deelnemers melden zich voor een praatje en wat formaliteiten aan de starttafel. De ‘dames van de starttafel’ zijn nog steeds een begrip.

12e ELE Rally:
Henk van der Lee / Gert Bons (Opel Ascona 1900 SR)
Lars Carlsson / Bob de Jong (Opel Ascona 1900 SR)
Wim Luijbregts / Bruno van Traa (Triumph Dolomite Sprint)

1974

Een tweede plaats in het algemeen eindklassement van de ELE Rally is inderdaad reden tot trots.

11e ELE Rally:
Man Bergsteijn / Stef Thomas (Opel Ascona)
Wim Luijbregts / Bruno van Traa (Morris Marina)
Renger Guliker / Abe van den Brink (BMW 2002 TI)

1973

Volvo-rijder Gerrit Nab tijdens een korte rustpauze in Nadrin.

10e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
W. Luijbregts / K. Luijbregts (DAF)
Winnaar tourklasse:
H. Vermeulen / H. Schouten (Mazda)

1972

Van Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally naar Evoluon-Luik-Eindhoven Rally. Een kleine knipoog naar de startplaats van de ELE Rally.

9e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
J. Baars / J. Baars (DAF)
Winnaar tourklasse:
P. Eine / W. van Haasteren (Volvo)

1971

Tijdens de prijsuitreiking in Grand Hotel ‘t Silveren Seepaerd nemen winnaars Bert Dolk en André Jetten de verzilverde kemphanen in ontvangst.

8e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
B. Dolk / A. Jetten (DAF)
Winnaar tourklasse:
Th. Wilms / S. Thomas (DAF)

1970

Wim en Kees Luijbregts aan het vertrek van de zevende Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally, die door het Eindhovense automerk DAF werd gedomineerd.

7e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
J. Baars / H. Baars (DAF)
Winnaar tourklasse:
J. Smeets / P. Smeets (BMW)

1969

Op weg naar hun derde ELE-zege op rij trachten Ben Claus en André Jetten een lek in het carter van hun Opel Kadett Rallye te dichten.

6e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
B. Claus / A. Jetten (Opel)
Winnaar tourklasse:
L. Fransen / W. Fransen (BMW)

1968

Op hun weg naar Luik is de équipe Strijbosch-Broek zojuist met diens Triumph vertrokken vanuit het Eindhovense Evoluon.

5e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
B. Claus / A. Jetten (Opel)
Winnaar tourklasse:
H.J. Voltman / Th. Boersma (BMW)

1967

ELE Pers-auto-bestuurders Frans van Schoonderwalt, Frans Wijnands, Frits Penson en Loet Custers banen zich met behulp van de lokale bevolking een weg door de door noodweer getroffen Ardennen.

4e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
B. Claus / A. Jetten (Volvo)
Winnaar tourklasse:
L.A.B. van der Rest / C.A. van Hees (NSU)

1966

De équipe Claus-Jetten in het Belgische Achel, alwaar de daadwerkelijke start van de Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally plaatsvindt.

3e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
S. Heijndijk / J. Bruin (Hillman)
Winnaar tourklasse:
J. Stork / P. de Boer (Saab)

1965

Er werd niet alleen gestreden voor eeuwige roem, maar tevens voor de prestigieuze verzilverden kemphanen.

2e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
H. Kuijken / Chr. Pennings (D.K.W.)
Winnaar tourklasse:
R. Jonkers / A. Kersten (Mercedes)

1964

Geflankeerd door de Vredestein Servicebus wenst de wedstrijdleiding de équipe met startnummer 1 aan het vertrek van de eerste Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally veel succes toe.

1e Eindhoven-Luik-Eindhoven Rally:
Winnaar sportklasse:
P. de Schutter / J. Horbach (D.K.W.)
Winnaar tourklasse:
R. van der Wel / J. Oellers (Volkswagen)